Ці та інші роботи виконувались в рамках плану заходів, затверджених Міністерством транспорту та зв’язку України. Виконання ремонтно-експлуатаційних робіт дозволило відно-вити навігаційну проріз для забезпечення проходу суден з осадкою 5,0 м.
Відновлення ГСХ Дунай-Чорне море відбулось у серпні 2004 року. За досить короткий час він довів свою високу конкурентноздатність. Українським судноплавним ходом здійсни-ли прохід судна під прапором 21 країни. Проект продемонстрував економічну ефективність. При виконанні лише 15 % запланованих робіт, ГСХ Дунай-Чорне море вже приносив 24 % очікуваного річного доходу.
Катастрофічний паводок у 2005 році та необґрунтоване призупинення робіт з проекту привело до значних негативних наслідків: втрати коштів, освоєних в 2004 р. на прориття прорізу в морському барі гирла Бистрого у розмірі 29,2 млн. грн., недоотримання ДП «Дель-та-лоцман» доходів від канального, лоцманського і інших зборів, недоотримання українсь-кими портами доходів від портових зборів та перевантажувальних робіт на загальну суму 27 млн. грн., збитків українських судноплавних компаній за проходження суден через румунсь-кий Сулінський канал на суму близько 8 млн. грн.. Крім того, затримка з подальшою реаліза-цією проекту привела за рахунок збільшення вартості робіт до збільшення загальної вартості будівництва на 270 млн. грн.. Приклад: вартість днопоглиблювальних робіт у 2004 році скла-дала 1,5 Евро, а на теперішній час вона становить 3,5 Евро.
З початку листопаду 2006 року разом з виконанням ремонтно-експлуатаційних робіт та-кож були продовжені системні роботи з проведення екологічного, гідрологічного, іхтіологіч-ного ті інших видів моніторингу, розробка проектної документації на повний розвиток. Крім того, виконана комплексна експертиза проекту (в т.ч. екологічна), а також проведені необ-хідні погодження державними установами та відомствами.
Основні капітальні роботи за проектом на повний розвиток з досягненням прохідної оса-дки 7,2 м. планується розпочати влітку 2007 року після затвердження проекту Урядом та ви-конання дозвільної процедури.
Глибоководний судновий хід Дунай-Чорне море має довжину 172,36 км. Він складається з природного річкового фарватеру та штучного каналу у морській зоні (барі) гирла Бистрого.
За своїми параметрами хід належить до шляхів міжнародного значення. Прийняті в робо-чому проекті розмірності суден (довжина - 125 м; ширина - 17 м; осадка - 7,20 м.) дають мо-жливість пропускати по судновому ходу морські та річкові судна.
Український судновий хід Дунай-Чорне море по відношенню до румунських судноплав-них каналів має суттєві конкурентні переваги. Вони полягають у створенні умов для двосто-роннього руху та цілодобовому режимі роботи протягом усього року, встановлені оптималь-них тарифів. Так, канальний збір за прохід судна в один кінець складає 0,14 $/м. куб. , ставка лоцманського збору – 0,0011 $/м куб. миля.
Безпеку судноплавства по всій трасі ГСХ Дунай-Чорне море згідно вимог міжнародних конвенцій здійснює лоцманська служба та Центри регулювання руху суден (ЦРРС) служби регулювання руху ДП „Дельта-лоцман”.
Український судновий хід створює реальні умови для оптимізації товарообміну між Схо-дом та Заходом по трасі 7-го Міжнародного транспортного коридору, а відновлення навіга-ційних глибини у сполученні річка Дунай-Чорне море є необхідною передумовою розвитку транзитного потенціалу України.
Прес-служба ДП „Дельта-лоцман”