16 апреля 2007 11:08

В Одесі представлені можливості українського ГСХ „Дунай-Чорне море”

27 квітня цього року відновляється судноплавство на українській ділянці траси VІІ–го пан- європейського транспортного коридору в рамках реалізації проекту „Дунай -Чорне море” через гирло Бистре. В очікуванні цієї події перебувають не тільки підприємства та населення українського Придунав'я. Інтерес до експлуатації суднового ходу виявляють насамперед учасники ринку перевезень в сполученні р. Дунай - Чорне море. Саме для них 12 квітня в Одесі була організована конференція, яка зібрала представників підприємств та організацій, зайнятих судноплавним бізнесом, експедицією вантажів, операціями з перевезень і обробки вантажів – в основному, по вектору «Схід-Захід» з використанням внутрішніх шляхів у Євроазіатському просторі.

резолюция конференции  резолюция конференции "Возобновление судоходства по глубоководному судовому ходу (ГСХ) "Дунай –Черное море" на украинском участке р.Дунай"  [скачать]

За висновками міжнародних та національних фахівців, найбільш оптимальний маршрут товарообміну між сходом та заходом пролягає по водним шляхам VІІ–го міжнародного (дунайського) транспортного коридору, Чорного і Азовського морів, Волого-Донського каналу, Каспійського моря та річки Волга. Це дає можливість збільшити вантажні перевезення сировинно-промислових товарів між країнами об’єднаної Європи та Росії, Казахстану, Ірану, Азербайджану, тощо. Україна з ії найвищим у Європі коефіцієнтом транзитності має реальну можливість отримати значні політичні та економічні дивіденди, створюючи по цьому маршруту  відповідні об’єкти транспортних інфраструктур. Одним з головних об’єктів є український ГСХ «Дунай – Чорне море».

 Відкриваючи конференцію, заступник директора Держдепартаменту морського та річкового транспорту Віктор Сударєв привітав учасників зустрічі від імені керівництва галузі та висловив побажання щодо плідної праці з вирішення питань збільшення товарообміну по українському ГСХ. Також з привітальним словом виступив начальник Держфлотінспекції Олександр Щіпцов, який зазначив, що проведена плідна робота з перевірки забезпечення безпеки судноплавства від кордону України з Румунією до 116 км., навігаційного устаткування, паспортних глибин, а також якості роботи служб регулювання руху суден. У висновках комісії, додав він, визначається про те, що судновий хід готовий для безпечного проходу суден.

Директор ДП „Дельта-лоцман” Віктор Бездольного ознайомив присутніх з тим, що зроблено підприємством на виконання плану заходів затверджених Міністерством транспорту та зв’язку. В результаті цих робіт, проведених  в четвертому кварталі минулого року і в першому кварталі нинішнього, в важкий осінньо-весняний період вдалось зробити спочатку технологічну, а потім - навігаційну проріз. Це дає можливість 27 квітня 2007 року відкрити судноплавство на українській ділянці р.Дунай. Планується, що впродовж тижня судноплавство здійснюватиметься в експериментальному режимі, після чого за встановленими правилами у Повідомленнях мореплавців буде оголошено про відкриття міжнародного судноплавства по українській частині дельти р. Дунай.

Ми впевнені, підкреслив Віктор Володимирович, що цього разу Україна виконає свої зобов’язання, а ринок перевезень активно відреагує на нові можливості, отже ГСХ Дунай-Чорне море матиме високу конкурентоспроможність, враховуючи умови ефективного та безпечного проходу, а також привабливість ставок для транзитних і імпортних вантажів.

Заступник директора ДП „Дельта-лоцман” Петро Суворов, оцінюючи прогнози вантажопотоків на першому етапі з осадкою 5м. та на повний розвиток (7,2м.), відмітив: „При осадке судов 5 метров чистая грузоподъемность самоходного флота будет составлять до 5 тыс.тонн чистой грузоподъемности. Мы считаем, что на этом этапе (осадка до 5,0м) канал будет использоваться отечественными и иностранными судовладельцами примерно на 70 % от общего числа как в экспортном, так и в транзитном сообщениях в нижнем Дунай с грузоподъемностью до 4 тыс.т.. И примерно до 30 % с грузоподъемность до 5,0 тис. т. После увеличения осадки до  7-м.,  ожидается рост судновой партии (грузоподъемности) до до 8-10 тыс.т., как иностранных  так и  отечественных судовладельцев, работающих ранее через Сулинский канал на порты Измаил, Рени и другие порты Румынии.

Система управління безпекою руху суден на українському водному шляху  відповідає міжнародним вимогам та стандартам Євросоюзу та іншим міжнародним нормам. Як працюватиме ця система учасникам конференції детально розповіли заступник директора ДП „Дельта-лоцман” Сергій Канарш. Заступник начальника СРРС „Дельта-лоцман”  Олексій Коритов проінформував учасників конференції про річкову інформаційну систему (РІС), яка впроваджується з метою ефективного та безпечного проходження вантажів на внутрішніх водних шляхах у відповідності до стандартів прийнятих у ЕС. Представник Держгідрографії України Ковтанюк В.В. доповів про повну готовність навігаційного обладнання для забезпечення безпечного проходу суден з урахуванням міжнародних норм.

Представники морського та річкового бізнесу підтримали дії Уряду та Мінтрансзв’язку щодо відновлення судноплавства у сполучені ріка-море на українській ділянці дельти Дунаю та висловили свою готовність підключитись до роботи для оптимізації логістичних схем для перевезення вантажів саме через український варіант суднового ходу, котрий є найбільш комерційно привабливий по відношенню до інших варіантів.

Учасники конференції – представники транспортних підприємств підтримали необхідність скорішого вводу в експлуатацію українського суднового ходу та виразили впевненість, що Уряд України створить сприятливі умови для того щоб цей судновий хід  був розбудований та  став найбільш привабливим для вітчизняних і зарубіжних перевізників. 


Автор: Business-News

Похожие новости

Комментарии

Комментарии читателей для данной новости отсутствуют.