�����:
�����: ������:
� ������� �������� ������� �������� ������� ���������� ���������� �����������
������ �������
 
�������
 
��������
��� email:

 �����������
 ����������
 
�������
- ���������� �������
- ������������ ����� ����������
- ���������� ����������� ������ � �������
- ������� ������-�����
-

Податківці і платники податків прагнуть консенсусу

15 ������� 2005 12:43

Стосунки податківців і платників податків дуже непрості. Між цими сторонами виникає чимало спірних питань, для вирішення яких створенi спеціальні підрозділи апеляцій.


Як повідомляє обласна податкова администрация, за 11 місяців 2005 року держподатінспекціями Миколаївської області при первинному оскарженні розглянуто 308 рішень органів державної податкової служби на загальну суму 54935,3 тис.грн, проти 433 за аналогічний період минулого року, що в 1,4 рази менше. Скасовано повністю або частково 83 рішення, або 27,1%, на суму 15268,5 тис.грн
За цей же період відділами апеляцій при повторному оскарженні розглянуто 230 рішень ОДПС Миколаївської області на загальну суму 56039,8 тис.грн., проти 462 за аналогічний період минулого року, що в 2 рази менше. Скасовано повністю або частково 56 рішень, або 24%, на суму 860,4 тис.грн. В одному випадку, при розгляді скарги, підприємству донараховано 1,8 тис.грн. штрафних санкцій.

Довідка.
В 1996 році у складі податкових органів створені підрозділи апеляцій, які безпосередньо займаються вирішенням спорів між податківцями та платниками податків в адміністративному порядку. З введенням в дію Закону України від 21.12.00 № 2181-ІІІ “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” було змінено порядок оскарження рішень ОДПС. На теперішній час платник податків має право звернутись зі скаргою до того податкового органу, який нарахував податкове зобов’язання платнику податків або прийняв інше спірне рішення, яке зачіпає майнові інтереси платника податків. При незадоволенні первинної скарги платник податків має право звернутись до податкових органів вищого рівня. При цьому, скаржнику обов’язково треба дотримуватись порядку та термінів подання скарги, які визначені в “Положенні про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби”, затвердженому наказом ДПА України від 02.03.01 №82 (останні зміни внесені наказом ДПА України від 30.05.03 року N 260). З вказаним Положенням платник податків може ознайомитись в кожному органі державної податкової служби. Недотримання скаржником порядку та термінів оскарження рішень ОДПС призводить до того, що платник податків втрачає право на апеляційне узгодження податкових зобов’язань, а податковий орган втрачає можливість для відновлення прав платника податків на місцевому рівні, без залучення судових органів.

Скаржник також має право особисто, через адвоката або уповноважену особу приймати участь у розгляді скарги та наводити свої заперечення і доводи. На кожному етапі апеляційного оскарження платник податків може звернутись до суду або відізвати скаргу, письмово повідомивши про це податковий орган.

Не може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації.

За наслідками розгляду скарг податковий орган може скасувати повністю або частково рішення про визначення податкового зобов’язання чи залишити скаргу без задоволення. При цьому існує можливість того, що при розгляді скарги буде встановлено факт порушення податкового законодавства, який не було виявлено при перевірці платника податків. В такому випадку ОДПС, який розглядає скаргу, змушений збільшити суму податкового зобов’язання.



�����: Business-News
������� �������
��������� �������
���������� �������
��� ����������� � ������������� ����� ����������
������ �� Novosti.mk.ua �����������.