14 апреля 2006 10:52

Выводы участников круглого стола по системе государственных закупок

В Николаеве считают, что нужно приостановить действие закона „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти”


Учасники круглого столу „Система державних закупівель: проблеми та перспективи”, який відбувся у Регіональній торгово-промисловій палаті Миколаївської області 11 квітня 2006 року, обговоривши ситуацію, яка склалася у регіоні після введення в дію Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” та інших законодавчих актів” (№3205-IV), прийшли до висновку:

1. Зазначений закон дестабілізує роботу підприємств державної та комунальної власності. Нині діяльність суб’єктів господарювання державної власності практично паралізована. Поширення нових, жорстких правил державних закупівель на всі державні та комунальні підприємства призвело до повного блокування процесу укладення нових господарчих договорів, загрожує зруйнуванням виробничої кооперації. Складність та тривалість проведення процедур закупівлі, із повним дотриманням законодавчих вимог щодо їх виконання, визначених у Законі №3205-IV, може призвести до зриву виробничих процесів, зниженні прибутковості підприємств, і, як наслідок, до зменшення податкових надходжень.

2. Закон обмежує конкуренцію та призводить до перевитрат державних коштів. У регіоні вже є випадки, коли підрядники та партнери бюджетних установ та державних підприємств (учасники торгів) відмовляються брати участь у тендерних процедурах на закупівлю товарів або проведення робіт, саме через обов’язкову, без всяких винятків, вимогу оформлення тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору, які відволікають з їх господарського обороту фінансові ресурси. Учасники торгів витрати на виконання договору включають до ціни тендерної пропозиції, що призводить до перевитрат державних коштів, зменшує конкурентоспроможність держпідприємств.

3. Закон звузив інформаційний простір державних закупівель. Штучне ускладнення режиму оприлюднення інформації щодо державних закупівель, яка належить державі, у єдиному комерційному Інтернет-ресурсі призводе до невиправданих додаткових витратах замовників розпорядників державних коштів. Крім цього, Тендерна палата України досі не визначила другий печатний орган, в якому має друкуватися тендерна інформація, що юридично унеможливлює будь-які торги у повному дотриманні нової редакції Закону.

4. Відсутність перехідного періоду стає причиною хаосу та фактичної відсутності контролю у сфері державних закупівель. Вже сьогодні державні підприємства та бюджетні установи не мають можливості отримати необхідні роз’яснення порядку застосування законодавства України про закупівлі у органу, який би був законодавчо уповноважений це робити Визначений Законом місяць на приведення у відповідність новому Закону близько 30 піднормативних актів вже минув, але фактично це не зроблено. У круглому столі брали участь представники обласної прокуратури, управління Служби безпеки у Миколаївської області, управління Державного казначейства по Миколаївській області, обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, які підтвердили, що на сьогодні не володіють необхідними підготовленими фахівцями та матеріальними ресурсами для виконання тих контрольних функцій, які покладені на них Законом №3205-IV.

Всі учасники круглого столу згодні із тим, що система державних закупівель, яка існувала, потребує встановлення більш прозорих та конкурентних правил, які б прискорювали процедури проведення торгів, сприяли збереженню бюджетних коштів та підвищували конкурентоспроможність української економіки в цілому. На жаль, Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” та інших законодавчих актів” (№3205-IV), прийнятий Верховною Радою шляхом подолання вето Президента має суттєві негативні наслідки, дія яких з часом буде лише посилюватися.

Тому учасники круглого столу „Система державних закупівель: проблеми та перспективи”, який відбувся у Регіональній торгово-промисловій палаті Миколаївської області 11 квітня 2006 року, вважають за необхідне терміново призупинити дію Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти” та інших законодавчих актів” (№3205-IV) та повернутися до минулої редакції закону до прийняття необхідних змін у системі державних закупівель.

Источник: саит РТПП


Автор: Анна Михайлюк

Похожие новости